Stephan van Velthoven

Eigenaar Research to Create en mede-oprichter Return on Content

Stephan van Velthoven (47) heeft zo’n 20 jaar ervaring in onderzoek naar merken, media en communicatie. Die ervaring heeft hij opgedaan bij de uitgeverij van De Telegraaf, bij een groot mediabureau en als Insights Director bij Ipsos en Research Director bij Team Vier.
Sinds 2018 is hij voor zichzelf begonnen met Research to Create. Daarnaast is hij met een oud collega van Ipsos gestart met Return on Content met als doel de merkbeleving van content te meten en te verbeteren. 

Talk

  • De impact van content op je merk

    Content marketing biedt veel kansen om merkverhalen te vertellen en merken een prominente rol te geven in de consumer journey.  Content is vaak heel bepalend in oriëntatie- en keuzeprocessen hoe mensen producten kopen, maar content wordt relatief weinig onderzocht in hoeverre het triggert, barrières wegneemt, merkoverweging stimuleert of het gewenste merkimago creëert. Data analytics over online gedrag levert geen inzicht hierin. Daarom biedt content onderzoek aanvullende insights. In deze presentatie wordt getoond hoe je de impact van content op je merk kunt meten. En er worden tips gegeven hoe je nog meer merkimpact kunt realiseren met jouw content.